tisdag 7 februari 2012

Dagens pass på gymmet blev: 
ben (liggande lårcurl - benspark - utfalll med hantlar)
mage (crunches - liggande benlyft med svankkontakt - plankan)
midja (sneda crunches - "cykla i luften")
Och det kändes när jag gick därifrån vill jag lova, så jädrans skönt!
 
Va i stort sett helt ensam på gymmet och det va skönt då man
slipper stå och vänta på att få använda en maskin/vikterna.
Efter jag hade tränat så passade jag på att sola 30 minuter också.

Sen förbi affären på vägen hem för att köpa mina mellanmåls bars :)
Väl hemma gjorde jag i ordning min whey 80 drink och mumsade i mig.
Sen va det dags för lunch som blev kycklingsallad och BEANIERSÅS!
Mamma hade beställt massor med LCHF böcker som hon visade mig, 
och jag är lite skeptiskt till sådan kost och diet. Allt som växer under 
marken skall man avstå! "Goodbye potatisgratäng liksom!"
Nej då håller jag mig till det jag äter idag istället för att hålla på och mixtra.

Har märkt hur mycket bättre jag mår när jag äter regelbundet som jag gör nu.
( Äter 6 gånger/dag. 3 huvudmål - 3 mellanmål) Sen har träningen också en
ENORM inverkan på välmåendet och jag mår idag bara fantastiskt bra!
Jag har funnit något som jag tycker är kul, och som jag vill utvecklas inom.
--------------------------------------------------
Gymmet blev en vändpunkt för mig att lägga fokus på när jag hade det som jobbigast
med allt vad gällande skilsmässa hette, samt HUR jag hade tillåtit mig själv att må.
Jag brydde mig inte ett dugg om mig själv, utan allt handlade om att tillfredsställa alla
andras behov runt mig (då min man) och få dom att må bra. Nea var/är en självklarhet
när det kommer till den saken, men när man gör allt för en som inte ger något tillbaka
då har det gått för långt! Och jag är enormt glad över att jag såg vem han va innan jag
hade begravt mig själv för hans skull. Han är en del av mitt förflutna och kommer aldrig
att bli min vardag eller vara min framtid igen.

Min framtid vill jag dela med JL.
Han får mig att känna mig hel och älskad, han ger massor och det enda som han begär
är ett leende från mig och att jag visar kärlek. Han stöttar mig och hjälper mig när jag
behöver det. Han finns vid min sida fast han kanske inte är närvarande, och jag vet 
att han gör allt för mig och Nea! Han är ovärderlig för mig, och jag är så oerhört glad 
över att han och jag fick kontakt igen 2011, efter så många år från varandra.
Han får mig att känna en varm känsla i hela kroppen, och jag ler i hans sällskap.
" I promise to love you forever — every single day of forever. "


" Pain is weakness leaving the body. "

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar