onsdag 2 januari 2013

Idag har jag och Nea varit på kontroll hos min BM, så nu har jag bara 3 st besök kvar innan BF.
Ett till nu i slutet av januari och sen 2 i februari, det sista den 27/2 - vilket jag hoppas att jag slipper 
för att vi då har vårat lilla mirakel hos oss :) Det är så enormt skönt att gå till min BM då hon är så 
enormt lätt att prata med och man märker att hon verkligen är engagerad och vill finnas där för att hjälpa.
Frågar om jag känner behov av att träffa sjukgymnast för min rygg, men jag känner att jag inte har så stort behov av det än. Visst jag har ont i ryggen, men inte så att det påverkar min vardag så enormt mycket ÄN!

Status på bebis:
Hjärtslagen idag låg på 148 slag.
SF-måttet låg på 30 cm, så han följer kurvan som han ska.
Han ligger med huvudet neråt, ruckbart än så länge.

Allt såg bra ut annars, bortsett från mitt järnvärde som hade sjunkit från 124 till 111.
Så hon rådde mig att äta NIFEREX om jag kan, så får väl ge det en chans igen.
Men fick såna problem när jag åt såna när jag väntade Nea, så har inga förhoppningar nu.

Nea är så enormt söt. Igår när vi alla satt samlade för att äta middag så bad jag Nea berätta för
Jocke vart vi skulle idag. Hon sa "till sjuhuset". Och Jocke frågade då vad vi brukar göra där.
"Mamma får ett stick i fingret, och sen lyssnar dom på magen!" berättade hon då.
"Och varför lyssnar dom på mammas mage då?" frågade Jocke. Nea tittade på honom och röck på axlarna.
Jocke sa då "Är det för att mamma har en bebis i magen?". Blicken som jocke fick då va så klockren, innan hon utbrister "NEJ MAMMA HAR INGEN BEBIS I MAGEN!" väldigt bestämt.
Sen tittar hon på mig och frågar "Visst har du ingen bebis i magen mamma?" och jag säger "Jo det har jag".
Man ser hur hon funderar och sen säger hon "du är tjock för att du har en bebis i magen" och fnissar.
Så inte förens igår förstod hon varför jag är tjock numera. Min fina lilla enormt söta prinsessa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar